lördag 22 januari 2011

En bild om dagen - 22 januari 2011

Nikon D7000 + Nikon 50mm f/1.4 *ღ* 50mm, f/1.4 och ISO 200

Nelia och morfar busar hemma hos "gammelmormor" Britta som vi var och fikade hos idag. Morfar har alltid varit Nelias favorit. Då hon var ett litet spädbarn fanns det ingen hon log och skrattade åt lika mycket som hon gjorde åt morfar. Än idag trivs de väldigt bra ihop ;-)

Det här är min första bild i utmaningen inne hos Laila, "En bild om dagen". Vill du också vara med så klicka bara här!

Sara

4 kommentarer:

  1. Sv: Hahaha! Vad söt du är! Du tar ju jättefina bilder!!! Vi har gäster och ett kalas att ordna imorgon så jag återkommer med ett bättre svar och feedback imorgon kväll. Hoppas att det är OK?

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin bild av morfar o Nelia, morfar är jättestolt över att få vara med och det syns tydligt att de gillar varann! ♥ ♥

    Kram, mormor ♥ ♥

    SvaraRadera
  3. Jättefint porträtt och ögonblicksbild!!! Det är en fin kontrast mellan Nelias lena babyhud och morfars fårade panna. Jag funderar på hur bilden skulle bli i kvadratisk form, dvs om man klippte bort vänsterkanten av bilden och aningen i högerkant så att det blir en riktigt tight beskärning?

    SvaraRadera
  4. fruusvensson.blogg.se23 januari 2011 kl. 22:53

    Men åh vilken underbar bild!
    Man blir både rörd och glad!
    Jag blir alltid så tagen av vad farbror och pappa/morfar är lika varann...
    Kram//E

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)