torsdag 27 januari 2011

En bild om dagen - 27 januari 2011

Nikon D7000 + Nikon 50mm f/1.4 *ღ* 50mm, f/1.8 och ISO 400

Nelia leker med sin zebra som hon fick av mig igår. Hon kände på den, drog den lite i svansen så den åkte baklänges och sen vände hon den ryggen och masade bort. Så roliga är leksakerna här hemma ;-) Det som gillas bäst är svarta kablar och allt annat som man inte får eller bör leka med som liten bebis.

Dagen till ära har hon en randig tröja från Polarn o Pyret på sig ;-)

Sara

2 kommentarer:

  1. haha de känns tacksamt när man har ansträngt sig, och sen är kablar och kastruller de bästa som finns :p

    Du måste ha varit snabb med kameran, här ser de ut som det skulle kunna vara hennes favoritleksak. Munnen avslöjar att hon är lycklig och man kan nästan ana ett par tindrande ögon.

    Kanske är de mamma som ligger bakom zebran och göra lite roliga ljud? :D

    SvaraRadera
  2. Underbar bild Sara! Nelia ser överlycklig ut över sin nya zebra :)

    Du undrade över mitt sätt att göra svartvita bilder... Det är olika för olika bilder faktiskt. Jag brukar börja i Lightroom med att ta bort färgerna (typ desaturate). Sedan ställer jag in kontrast och ljushet där. Jag gillar mycket kontrast... Och ofta ganska ljusa bilder. Sedan tar jag in bilden i Photoshop och ökar ofta kontrasten ännu mer där.

    Ett verktyg som är smidigt i Photoshop och som fungerar för många bilder är "Gradient map" (från svart till vitt). Ger mycket kontrast.

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)