tisdag 25 januari 2011

En bild om dagen - 25 januari 2011

Nikon D7000 + Nikon 50mm f/1.4 *ღ* 50mm, f/1.8 och ISO 200

Lillan läser bok med sin pappa :-) Fast lillan tycker egentligen att det bästa med böcker är att man kan äta på dem. Mums vad böcker är gott!

Det var snabba puckar med dagens bild i dag, lillan var småtrött och batteriet i kameran var nästan slut. Jag som skulle ladda det igår. Nu ligger det i alla fall på laddning. I morgon måste det vara laddat för då åker vi till BB för att träffa lillans tremänning Ellen som föddes inatt :-)


Sara

3 kommentarer:

  1. Men du!!! Nu snodde du en bildidé från mig!!! ;) Hade faktiskt tänkt fota något av barnen med sin pappa när de läser bok (kanske t o m en bok med kaniner, men det kanske jag ändrar, jag kan ju inte härmas helt och hållet, hehehe). Fast min bokbild blir efter utmaningsveckan eftersom det är mörkt när pappa är hemma på vardagarna...

    Bilden är helt ljuvlig och underbar! Flickan ser ut att vara fullt koncentrerad på boken. Och titta de små fingertopparna som sticker upp bakom boken!!! Så sött!!! :) En bild som gör mig varm i hjärtat!

    Tack för att du påpekade det om att inlägget inte syns när man ska skriva kommentaren. Det finns lite småfel i min blogg som ska rättas till så snart som möjligt. Vi håller dock på att bygga ny hemsida och den prioriteras just nu så fort det blir tid över... Men jag ska sätta min sambo på att titta på din kommentar :D

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Laila (:

    Hoppas ni tycker att de är okej att jag har ändrat min begränsning till att inte bara fota i färg....de var som du sa, de blev lite väl hårt (:

    SvaraRadera
  3. Så himla söt bild! Haha, känner igen det där med att äta böcker. Men säger man inte att "böcker ska ätas" ;-)

    SV: Så länge Nelia är nöjd i liggdelen är det väl skönt att ha den kvar. Det blir ju lite varmare och mer ombonat på något sätt. Jag tror bara att de tycker det är gott att ligga lite trångt, de känner nog igen sig från magen då.

    Lilly äter ungefär såhär nu:
    ca kl 07 - amning
    ca kl 10 - amning
    ca kl 12:30 - lunch (majspure, potatis/broccoli-pure, potatis) + fruktpure till efterrätt
    ca kl 15 - amning
    ca kl 17:30 gröt (först mild havregröt, sen risgröt, nu fruktgröt)
    ca kl 19:30 amning
    + amning på natten några gånger...

    Vad/hur äter Nelia?

    Kram Linda & Lilly

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)