söndag 23 januari 2011

En bild om dagen - 23 januari 2011

Nikon D7000 + Nikon 50mm f/1.4 *ღ* 50mm, f/1.6 och ISO 125

Wilda ligger i hallen vid dörren och väntar på husse som är ute och skottar snö. Våran hund har en tendens att se väldigt uttråkad ut på alla bilder så jag la en godis vid hennes tass, tänkte att hennes uttråkade ansiktsuttryck skulle bli lite mindre uttråkat.

Hade svårt att välja om bilden skulle få vara i färg eller svartvitt. Valde färg för då får man se hennes isblå ögon ;-)

Sara

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack detsamma (:
    Tycker de är roligt med sånna här sorts utmaningar. Man blir "tvungen" att fota och måste tänka kreativt. Plus att man får mkt fina vardagskort på köpet (:

    Fina bilder på din dotter och hund.
    Du gjorde rätt i att behålla färgen på den, ögonen är helt otroligt vackra!

    Ska bli roligt och se varandras bilder nu i en veckas tid. Kanske inspirera varandra (:

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Wow, vilka ögon hon har!!! Helt otroligt. Kan bara hålla med om att det var rätt att behålla bilden i färg.

    Jag plockar ALDRIG fram systemkameran till vardags i vanliga fall så den här idén med en bild om dagen var ett sätt att få mig själv att fota vardagssituationer, vara kreativ samt att lära känna nya kameran och "tänka snabbt". :) Jag är jätteglad att ni andra hängde på!

    Ang om jag fotar i RAW så gör jag det! Och jag rekommenderar det verkligen. Sedan jobbar jag med bilden i Lightroom och Photoshop. :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Jag tror helt klart att du valde rätt så att man får se ögonen (vilka för övrigt går i harmoni med mattan). Vacker hund.
    Noterar att föregående kommentar innehåller en rekommendation att fotografer i RAW. Kan verkligen rekommendera detta jag också

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)