måndag 31 januari 2011

Stina & Gunnar

Nikon D7000 + Tamron 28-75mm f/2.8

Min allra första gravidfotografering :-) Fina Stina och Gunnar som jag fick fota när de var på besök hos oss i början var januari. Dagen till ära snöade det och var mulet. Muttrade om det hela morgonen eftersom jag skulle fota dem i dagsljuset från fönstret. Nu gick det ju rätt bra i alla fall :-) Oj vad jag har mycket att lära men som sagt övning ger färdighet och när man har turen att kunna öva på ens kära vänner så gör man det mer än gärna :-)


Sara

7 kommentarer:

  1. Oj så himla fina bilder. Du är kanonduktig! Det ser ut som om bebisen borde titta ut snart!?!?!? Stämmer det? :)

    SvaraRadera
  2. Jättevackert! Klart att du skulle visa de här bilderna!!!

    Jag vill tacka dig en extra gång för alla dina fina kommentarer under "En bild om dagen". :)

    Jag tror inte att du vet hur fina bilder du tar, men de är SUPERFINA!

    Kaninen förresten som Hugo hade i sin väska är en present han fick av en kompis till oss när han föddes! Den är från Teddykompaniet och heter där "Ninna" (hos oss heter den Nenne) och är 38 cm. Jättebra kvalitet!

    Mirandanallen är inköpt som rekvisita till mina barnfotograferingar i studio. Den är 90 cm tror jag. :)

    Oliver har bitsaker som man kan kyla, men vi har faktiskt inte haft dem på kyla än, för han klagar inte så mycket över tänderna när han är vaken. Bara när han egentligen ska sova... Sedan har han en hel drös olika bitleksaker. Bäst är nog "bitnapparna" i plast, men han tuggar som sagt på vad som helst och verkar nöjd med det :)

    Fotbilden hänger inte på väggen än, men det kanske kommer :) Jag funderar i alla fall på att göra en liten bok med alla bilder att ge till barnen när de blir äldre och kanske till mor- och farföräldrar... :)

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar stämningsfull bild den nedersta, jätte fint par!!! Och Wow vilken fisk du fotat, den skulle jag inte ha något emot att dra upp (eller äta för den delen *ler*) KRAM!

    SvaraRadera
  4. Hej Sara!
    Matilda (http://matildabacker.blogg.se/) har en utmaning: "February Photo Challenge" om du är sugen på fler utmaningar. :) Jag hängde på och fortsätter i samma stil. Hoppas på att få tid någon helg att fota min sagostundsbild... Och alla mina andra familjebildsidéer :)

    SvaraRadera
  5. haha jag tänkte precis samma sak om din och Lailas kritik. Att ni är så duktiga på att läsa av bilder och att jag måste öva, där ser man.
    Helt enkelt får vi börja ha mer tro på oss själva! ;)

    Ibland är de bra att det är mulet ute då ljuset blir jämnare.
    Dessa bilderna ska du vara väldigt nöjd med! :)

    De blev intensivt ett tag där ja så jag har oxå tagit vila...hihi....vi får ta igen oss o sen se om vi orkar med nån mer utmaning.
    Har du varit med i fototriss nångång?

    http://fototriss.blogspot.com/

    Har inte varit med nu på ett tag men tänkte jag skulle sätta igång snart igen (:

    ha de så bra tills vi hörs nästa gång! (:

    SvaraRadera
  6. Hej Sara!
    Jag tycker absolut att du ska läsa kurserna på Jönköpings högskola!!! De är guld!!! Jag tror att du skulle gilla dem skarpt! Och när du gått dem kommer du att vara Lapplands stjärnfotograf nr 1!!! :D

    SvaraRadera
  7. Jättefina bilder, verkligen! :)

    Ha en härlig helg!

    // Dessi - Home and desire

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)