torsdag 13 januari 2011

Mitt 2010 i bilder - Del 1

Januari

I januari var jag gravid och hade på något konstigt sätt lyckats få kameran att visa helt fel datum på mina bilder. Kameran tyckte att det var 2008..
X
X

Februari

Fotade väldigt lite under februari månad men vi var ute och åkte skoter och drack varm choklad. Vädret var lagom kallt och det blev några bilder.
X
X

Mars

I mars längtade jag efter våren och köpte söta pärlhyacinter som jag fotograferade.
X
X
April

Under april var vi mycket i vår stuga i Joesjö, Tärnafjällen. Vi körde skoter, fiskade röding, stekte mat på Muurikkan och busade i snön. På bilden ovan åker min bror och hans tjej stjärtlapp med Wilda. På översta bilden ser man utsikten över en del av Joesjö sett från Södra storfjället.
X
X
Maj



I maj svämmade Vindelälven över och vi åkte till sommarstugan i Vindelgransele för att kolla hur högt vattnet gick. På bilden högst upp ser man byaföreningens bastu och vattnet har stigit ca 3 meter. Där strandkanten är nu brukar det vara ett stup på ca 3 meter ner till vattnet. Vår stuga klarade sig och på bilden här ovan står jag framför stugan och fotar vår utsikt mot älven.

X
Juni

Tidigt en kall morgon i slutet av juni åkte vi de 10 milen till BB och på eftermiddagen såg vår dotter Nelia dagens ljus. Under juni månad fotade jag mest bara lilla gumman, det var ju henne allt kretsade runt.
X
Sara

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fina bilder från 2010 Sara, slutklämmen är ju bäst med lilla fina Nelia förståss, det tycker Mormor, kram ♥

    SvaraRadera

♥ Tack för din kommentar! ♥

Jag svarar på din kommentar i din blogg. Har du ingen blogg så svarar jag i det här inlägget :-)